דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על ייעוץ שיווקי כבר שמעתם? 

מאת    [ 18/11/2011 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 1897 פעמים ]

 

בטח כולכם כבר מכירים את הביטוי ייעוץ עסקי, אבל מי בכלל מכיר מה זה ייעוץ שיווקי? יש דבר כזה? אז למי שכן רוצה לדעת, היום אנחנו נדבר על מהו ייעוץ שיווקי, מה ההבדל בינו לבין עסקי ועוד כמה דברים שבהחלט יכולים לעזור לכם:

מה זה ייעוץ שיווקי- מה המטרה שלו?

הרבה פעמים בתור יועץ שיווק בחברת המרכז לשיפור ביצועים, יוצא לי להיתקל בשאלה המטרידה של מה זה בכלל ייעוץ שיווקי. עכשיו, זה לא נראה לכם קצת מוזר שאדם פונה לחברה שעוסקת בייעוץ שיווקי ומתחיל לדבר איתם על פרטים ומחירים ורק אחרי זה שואל מה זה בכלל הדבר שאנחנו עושים בשבילו? נכון שככה זה בישראל, אבל עדיין זה לא הגיוני בכלל. לכן מגיע המאמר הזה כדי לעשות סדר בדברים ולהכניס כמה פרמטרים שצריך לדון בהם כדי להתקדם הלאה עם הרעיון של ייעוץ שיווקי בכלל:

בעצם, אם חושבים על זה מכיוון אחר, אולי זה דווקא לא מוזר, אנשים מבינים שהם צריכים את הדבר הזה, גם אם לא מבינים לגמרי את המשמעויות של ייעוץ שיווקי. הרי בעל עסק מבין שכדי להביא לקוחות הוא צריך להשתפר בשיווק, הבעיה היא שלרוב הוא פשוט לא יודע איך לבקש את הדבר הזה. הרי אין עדיין בישראל קטגוריה שנקראת ייעוץ בתחום השיווק.

אז ליתר ביטחון, בשביל אלה שלא ממש סגורים על מה זה יעוץ שיווקי, אני שמח לכתובה את המאמר הזה ואני להבהיר בו את המשמעות של ייעוץ שיווקי. ננסה לעשות זאת בקצרה מירבית, כדי לא לעייף לכם את העיניים, הרי יום שישי היום, בכל זאת( 18.11.2011)

מה היתרון של יועץ שיווקי?

 לא כל אחד מבין בלתת ייעוץ, בדיוק כמו שלא כל אחד מבין במכירה של מוצרים, לא לכל אחד יש כישרון לנהל את העסק, אבל בהחלט יכול להיות שהאדם לא יודע לנהל עסק אבל הראייה שלו מאפשרת לו לראות מיידית את הבעיות הקיימות בעסק ואיך פותרים אותן. לכל אחד יש את הכישרונות שלו ולכן צריך לדעת לנצל את הכישורים של יועצים שיודעים באמת להיכנס לעסק ולעשות שינוי אמיתי.

מטרתו של המרכז לשיפור ביצועים עסקיים:

מסתכל על כל העסק בתור יחידה עסקית אחת ומנסה להבין מה בדיוק עובד ולא עובד בעסק. לפעמים יש בעיה פשוטה שגלויה לעיני כל אבל בעל העסק לא מסוגל לראות אותה כי הוא נמצא יותר מדי בפנים. קשה לראות את הדברים כשאתה נמצא בתוך החרא, מכירים את הביטוי הזה? אז זה בהחלט נכון, הרבה יותר קל להיעזר באיש חיצוני כדי להבין מה הבעיה שקוראת שם.

לפעמים דווקא האדם מבחוץ יכול להביא נקודת מבט אובייקטיבית ולהצביע מייד על הנקודות שצריך לתקן. ברגע שעושים את זה, בדרך כלל יש פיתרון פשוט לבעיה. הרי למצוא את הבעיה זה פשוט יחסית, גם לפתור אותה זה לא מורכב מדי, הבעיה האמיתית היא להכיר בכל שקיימת בעיה בכלל, זה כבר התפקיד של יועץ שיווקי, בשביל זה אנחנו משלמים לו הרבה כסף על הניסיון שלו בחיים ובעסקים.

קביעת תוכנית עבודה- אחרי שגילינו בעיה, אנחנו יוצרים תוכנית עבודה, איך לפתור את הבעיה. בדרך כלל בעולם של ייעוץ שיווקי הבעיה היא השגת לקוחות חדשים. בדרך כלל יש תיקון מאוד פשוט לבעיה הזו. תוכנית שיווקית נכונה פותרת את הבעיה בקלות. אבל כאן לא נגמרת הבעיה של יועץ שיווק, החלק הקשה ביותר הוא לעקוב אחרי בעל העסק ולהכריח אותו לעשות את כל העבודה הנדרשת והמעקב, הרי זה העבודה האמיתית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב